الأحد



هو اللي اختار

كلمات محمد حمزه

الحان بليغ حمدي



كلمات الاغنيه

عيني ع اللي جرحه ما نامش

عيني ع اللي حب ما قالش

مش أنا ..

هو اللي اختار

يبعد بعيد ..

بعيد من هنا ..

عننا ..

عن حبنا ..

عن قلبنا ..

هو يا قلبي اللي اختار ..

يمشي لوحده المشوار

يبعد بعيد .. بعيد عن دنيتي

ويمش ف طريق .. طريق غير سكتي

وآدي قسمته .. وآدي قسمتي

ما لقاله طريق تاني .. متزوق بالأماني

خلاه يفكر ينساني

خلاني .. وحدي ف نار

أسأل روحي اتغير ليه ؟

خلاني .. ليل ونهار

أسأل روحي ده سببه ايه ؟

قالت عينيه .. فتنت عليه

قالت هو اللي اختار ..

يمشي لوحده المشوار

حتى لو آخره نار ..

يمشي لوحده المشوار

مش أنا .. لا

هو اللي اختار ..


***

عيني ع اللي جرحه ما نامش

عيني ع اللي حب ما قالش

ولا اشتكي .. ولا قالش ده رماني

ولا قالش آه .. الدنيا ظالماني

ولا اشتكي ولا بكي ولا قالش آه ياني


***


روحت وجيت .. كتير لفيت

سافرت .. نسيت

اتهيألي اني نسيت

ليلة غنيت .. وليلة بكيت

وليلة حبيت

اتهيألي ان أنا حبيت

وضعت كتير .. ما بين الناس والمشاوير

توهت وتبت .. ما خفت يا عين

وحخاف ليه ؟ فاضل ايه ؟ أبكي عليه ..

بعد ما راحت أحلي سنين


***


وساعات .. ساعات ..

ألاقي الذكريات ..

بترجعلي اللي فات ..

بتفكرني بزمان ..

بالحب بتاع زمان ..

وليه يا قلبي ليه .. بتحن ليه ؟

وليه يا ذكري ليه .. شاغلاني بيه ؟

ما هو لوحده اللي اختار ..

يمشي لوحده المشوار ..

يبعد بعيد .. بعيد عن دنيتي

ويمش ف طريق .. طريق غير سكتي

وآدي قسمته .. وآدي قسمتي

ما لقاله طريق تاني .. متزوق بالأماني

خلاه يفكر ينساني

خلاني .. وحدي ف نار

أسأل روحي اتغير ليه ؟

خلاني .. ليل ونهار

أسأل روحي ده سببه ايه ؟

قالت عينيه .. فتنت عليه

قالت هو اللي اختار ..

يمشي لوحده المشوار

حتى لو آخره نار ..

يمشي لوحده المشوار

مش أنا .. لا

هو اللي اختار ..


***

عيني ع اللي جرحه ما نامش

عيني ع اللي حب ما قالش

ولا اشتكي .. ولا قالش ده رماني

ولا قالش آه .. الدنيا ظالماني

ولا اشتكي ولا بكي ولا قالش آه ياني


***


راحو وجم يقولولي .. بعد ما فاتك كله جراح

راحو وجم يقولي قالولي ..

عمر ما قلبه ليلة ارتاح

رديت لما سمعت كلامهم ..

رديت .. وبصوت حزين قولتلهم ..

هو اللي اختار .. ويوميها قاللي جنته ف آخر المشوار

هو اللي اختار .. ولا كانش عارف خطوته آخرها نار

هو اللي اختار .. وكنت خايف م الزمن عليه لو دار

هو اللي اختار .. وياريته ما اختار

كنت أتمني .. يفضل جنبي ..

وأعيش العمر .. هنا وياه ..

كنت أتمني .. أقضي حياتي ..

كل حياتي الحلوة .. معاه

كنت أتمني ومين اتمني وخد م الدنيا اللي اتمناه ؟

مين ..

اتمني ..

وخد ..

م الدنيا ..

اللي اتمناه ..

مش أنا .. لا

هو اللي اختار .. هو


للتحميل


هو اللي اختار


للاستماع




للمشاهده



Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © بليغ حمدي - Skyblue - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -