الأربعاء


انا م البلد دي

كلمات عبد الوهاب محمد

الحان بليغ حمدي



كلمات الاغنيه
 
انا م البلد دي

بلد ابويا وجد جدي

بلد ابويا وولادي بعدي

انا م البلد دي

وانا م البلد دي

انا م البلد دي

بلد الوفا

بلد الجاعه بلد الولاء

بلد المحبه بلد العطاء

انا مصر الي دايما بتدي

انا م البلد دي

بلد المساجد

بلد الكنايس بلد المعابد

بلدي شجره ليها جذع واحد

له فرع فاكهه وفرع وردي

انا م البلد دي

مصر الجميله 

مصر الابيه مصر الاصيله

مصر اللي ليها اهداف نبيله

تصونها مهما الزمان يعدي

انا م البلد دي

بلد السلام

اللي بتعلو فوق الالام

حبي لبلدي فوق الكلام

لو ليا نادت اولادها تفدي

انا م البلد دي

مصر اللي ليها

خلاها جنه مافي مثيلها

كل اللي شربوا من سلسبيلها

صدقوا وقالوا عليه مواردي

انا م البلدي

للتحميل


للاستماع





للمشاهده


Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © بليغ حمدي - Skyblue - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -