الخميس


دندنه

كلمات - عبد الوهاب محمد 

الحان: بليغ حمدي


كلمات الاغنيه 

أنا غيرك ماليش بعدك مفيش
أنا مهما أقول بهواك
كل الكلام ما يكفينيش
ولا الزمان ما يقضينيش
ومافيش
وروح روح عد أوراق الشجر
روح روح عد حبات المطر
عد النجوم عد البشر روح وتعال
عد النجوم عد البشر بس تعال
وتعال هنا تلاقيني تلاقيني أنا
قد حبي ما فيش وبعده ما فيش

***

حياتي روح قلبي أنا
أنا شوقي ليك شوق البلابل للغنا
وفرحي بيك فرح اللي نال كل المنى
وحبي ليك
أكتر كمان من حبي أنا لروحي أنا
ولولاك ما كان عمري اغتنى
أنس وهنا
ولا دندنة
ولا كنت حسيت بالربيع
في كل أيام السنة

وروح روح عد أوراق الشجر
روح روح عد حبات المطر
عد النجوم عد البشر روح وتعال
عد النجوم عد البشر بس تعال
وتعال هنا تلاقيني تلاقيني أنا
قد حبي ما فيش وبعده ما فيش


للتحميل


دندنه


للاستماع





للمشاهده

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © بليغ حمدي - Skyblue - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -