الثلاثاء

مش عوايدك

كلمات احمد حلمي

الحان بليغ حمدي

 

كلمات الاغنيه

مش عوايدك .. قول لي مين غير عوايدك
قول لي مين ؟؟
مش انت .. ايوة مش انت .. و مش ممكن تكون انت
مش عوايدك .. قول لي مين غير عوايدك
قولي مين .. قساك و هون حبي عندك ؟
قول لي مين .. مين قساك .. مين ؟
ولا مين .. مين خلاك .. تنسى عهدي معاك مين؟
قول لي مين
كنا نتقابل و شوق العمر في عيونك يبان
كنت تتكلم و صوتك همسته رقة و حنان
كنت اغلى من حياتك .. و اليمين الغالي عندك كان حياتي
سيرتي كانت في حكاياتك .. اسمي غنوة كنت بتقولها يوماتي
كل ده ما فضلش منه غير شوية ذكريات
و النهاردة بنحكي عنه كأنه قصة حب فات
مش انت .. أيوة مش انت .. و مش ممكن تكون انت
مش عوايدك .. قول لي مين غير عوايدك
قول لي مين قساك و هون حبي عندك
قول لي مين .. مين قساك .. مين ؟
ولا مين .. مين خلاك .. تنسى عهدي معاك مين؟
قول لي مين
كنا بندوب م البعاد لو طال يومين
كان ياخدنا الشوق و نفضل سهرانين
وان خاصمتك .. كنت ما بتقدرش تصبر
وانت على نارالبعاد .. ابدا ما تقدر
كنت بتقرب لي اكتر
و الحنين يكبر و يكبر
كل ده ما فضلش منه غير شوية ذكريات
و النهاردة بنحكي عنه كأنه قصة حب فات
مش انت .. أيوة مش انت .. و مش ممكن تكون انت
مش عوايدك .. قول لي مين غير عوايدك
قول لي مين قساك و هون حبي عندك
قول لي مين .. مين قساك .. مين ؟
ولا مين .. مين خلاك .. تنسى عهدي معاك مين؟
قول لي مين
ياااه ... عاللي كان بينك و بيني و الزمان قتله و رماه
ياااه ... عاللي ضاع بينا يا عيني و نسيناه في درب الحياة
كنت عارفة كل حاجة شاغلة بالك
كل كلمة كل فكرة في خيالك
واما فاض بي م اللي قاسيته معاك
عشت ويا الصبر اشكي من هواك
والعذاب خلاني اتألم لوحدي
عشت وياه كل ايامي في بعدي
مش انت .. أيوة مش انت .. و مش ممكن تكون انت
مش عوايدك .. قول لي مين غير عوايدك
قول لي مين قساك و هون حبي عندك
قول لي مين .. مين قساك .. مين ؟
ولا مين .. مين خلاك .. تنسى عهدي معاك مين؟
قول لي مين

للتحميل

مش عوايدك

للاستماع

 

للمشاهده

 


{ 1 التعليقات... read them below or add one }

  1. لايوجد كلمات تصف ابداع وعبقرية بليغ حمدي وخصوصا في هذا اللحن وبالطبع صوت ميادة الذى يستحق التقدير وبراعتها في التعبير عن كل
    جملة صاغها بليغ كما يجب ان تغنى بالرغم من انها من اروع الاغاني التى سمعتها في حياتي هناك لغز في ان كاتب تلك الكلمات الرائعة عليه علامة استفهام كيف يكون احمد حلمي بهذا الابداع ولا يوجد له اغاني اخرى

    ردحذف

- Copyright © بليغ حمدي - Skyblue - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -