الثلاثاء


الساعه

كلمات صلاح جاهين

الحان بليغ حمدي


كلمات الاغنيه

الساعة الساعة الساعة ..الساعة..الساعة


انت اللى كسرت الساعة..الساعة..الساعة


- مين؟ أنا؟


- آه انت أيوة انت..


انت اللى كسرت الساعة..الساعة الساعة الساعة

ساعة البيه المحترمة


تقطمها بكل شناعة

 أنا معملتش حاجة لحد،


أنا ع القد وماشى ع القد،


أنا جاى أبكى عليك وعليا


وعلى عصفورة كانت فى الإقياد

ساعة تمنها بعمرك كله، 


اركع..اركع للبيه واتذلل له..


اركع


قول له يا بيه ودينى الشرطة أنا مجرم

- أنا كنت ببص لغصن الشجرة 


وعدّيتهم عصافير كانوا عشرة


وعصفور كينا قاست من كفّى رميتها كأنها حتة حجرة


لأ..ما رميتهاش، خرمت إيدى


وطارت من الناحية التانية

-هاهاها، المجنون أهوه، المجنون أهوه


الساعة الساعة الساعة

انت اللى كسرت الساعة


 أنا كنت ببص على الأزهار،


وعديتهم وكانوا كتار


وشبابى كان زهرة ما بينهم


مكسورة فى لهيب النار


 عايز تسرق مين دى الوقت


تاخد زمنك وزمن غيرك


وتبعزقه زى ما بعزقته
 

 للتحميل

 

 الساعه

 

للاستماع

 

 

 

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © بليغ حمدي - Skyblue - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -